מבוא והיכרות עם גוגל תג מנג׳ר למתחילים

תג מנג׳ר על קצה המזלג

כשאנו עובדים בעסק בעל מספר אתרים, אנו צריכים למדוד את היעילות של האתרים הללו. האם הם תורמים למטרות העסקיות שלנו? כדי לעשות זאת אנו צריכים להשתמש בגוגל אנליטיקס , גוגל אדס, פיקסל של פייסבוק ואחרים. 
אנו כמשווקים צריכים לבקש ממתכנתים להטמיע את הקודים הללו באתרים. תהליך זה, עלול לקחת זמן ארוך מאוד.

גוגל תג מנג׳ר מוריד את התלות במתכנתים וברוב המקרים תוכלו לשתול את הקוד בעצמכם. שוב, אי אפשר לוותר על מתכנתים, אנו נרצה להשתמש בהם במקרים מסוימים. 
לכן, התפקיד של גוגל תג מנג׳ר הוא להיות מתווך בין האתרים שלכם וכלים מצד שלישי. לדוגמה, אם משהו קורה באתר שלכם, לחיצה על כפתור, צפייה בעמוד מסויים, המרה או כל דבר אחר, אפשר ״להקליט״ את האינטראקציה עם הגולש, ואז יופעלו תגים שישלחו מידע לכלים מצד שלישי כמו גוגל אדס או אנליטיקס.

תחילת עבודה עם גוגל תג מנג׳ר

כדי להתחיל לעבוד עם גוגל תג מנג׳ר יש צורך:
לפתוח חשבון גוגל( חשבון ג׳ימייל, אנליטיקס וכלים נוספים של גוגל).
מזכיר לכם, למען הסדר הטוב, וחשוב שיהיה סדר, כדאי לפתוח חשבון ג׳ימייל ייעודי עבור הכלים של גוגל, כדי שהכל יהיה מרוכז במקום אחד.
חשבון הוא אישי ללקוח או לכל עסק. אם אתם עובדים עבור חברה בשם X יש לחברה זו חשבון נפרד.
בתוך כל חשבון יש קונטיינרהדבר החשוב הוא ליצור קונטיינר עבור כל אתר בנפרד.
ישנם מקרים מסוימים כשבאתר ישנן שתי שפות ולמרות שהם יושבים על דומיין שונה יש להם 2 קונטיינרים.

בתוך הקונטיינרים אנו שומרים תגיות, טריגרים ומשתנים

תגיות בגוגל תג מנג׳ר
אלו פיסות של קוד שאותן נשתול בעזרת גוגל תג מנג׳ר.
טריגרים בגוגל תג מנג׳ר
אלו תנאים, מתי אנו רוצים להפעיל את התג.
משתנים בגוגל תג מנג׳ר
אלו הם עזרים, שעוזרים לטריגרים להיות מדויקים יותר, או לשלוח מידע לתגיות.

קבלו 5 מאמרים קצרצרים שיעשו לכם את החיים קלים

שאלות ומידע נוסף