גוגל תג מנג׳ר - חלק ראשון

כל מה שצריך לדעת על גוגל תג מנג׳ר

לפני שמתחילים:
זהו מאמר ראשון בסדרה, בסופו ובשאר המאמרים מצויינים המאמרים הבאים עפ״י הסדר. מומלץ לקרוא את המאמר לפני שאתם עושים צעד כלשהו( סבלנות חברים… משתלמת!)

תהנו!

כדי להסביר מה זה גוגל תג מנג'ר נשתמש בדוגמה הבאה

יש לכם בית עסק, עם אתר אינטרנט(אחד או מספר אתרים), כדי לדעת כיצד האתרים מתפקדים או כיצד הם תורמים להצלחת בית העסק, יש להשתמש בכלים כמו: גוגל אנליטיקס וכלי מודעות  גוגל אדס(מודעות פרסום). 

יש צורך להטמיע כלים אלו, בעזרת קוד ג׳אווה סקריפט, באתר. בימים קדומים, היינו צריכים להשתמש בעזרתו של מתכנת כדי להטמיע את הקודים הללו. התהליך היה ארוך ותלותי במתכנת. היינו שולחים את הקוד למתכנת ומבקשים ממנו להטמיע את הקודים הללו, המתכנת היה חוזר עם שאלות, מתי הקודים הללו אמורים לפעול, באילו עמודים צריך להטמיע את הקוד, איזה מידע צריך להעביר לגוגל אנליטיקס או אל גוגל מודעות(אדס).

כך היה מתנהל שיחה במיילים ארוך, מייגע ותלותי, עד שמגיעים להבנה וסיום תהליך הבדיקות האם הקוד מעביר את המידע באופן תקין וללא תקלות. כמו בכל דבר בחיינו, לאנשי מקצוע יש טבלת זמנים משלהם ובמידה והייתם תאגיד גדול, זו היתה עבודה מרובה לעבור על כל עמודי האתר והנכסים הדיגיטליים כדי להטמיע את הקודים הללו.
כל קוד כזה נקרא בשם תג (Tag). 

בעזרת גוגל תג מנג'ר אפשר לקצר את התהליך ולבצע את הטמעת הקוד בעצמך וללא צורך בידע מוקדם של תכנות.
לדוגמה: אם יש צורך להטמיע את קוד בעמוד תודה ( לאחר רכישה שמתבצעת באתר או מילוי טופס הרשמה) תוכלו לעשות זאת בעצמכם בקלות.

למאמר הבא: גוגל תג מנג׳ר חלק 2/5

שאלות ומידע נוסף