קידום אורגני על קצה המזלג – SEO – אופטימיזציה למנועי החיפוש

כאשר אתם מחפשים נושא (מילת מפתח / ביטוי מסוים) במנוע החיפוש, מופיעות מגוון רחב של תוצאות עבור אותו החיפוש. תהיתם מדוע אתם רואים את התוצאות הספציפיות הללו ראשונות? ישנם המון מדדים שקובעים מדוע התוצאות מוצגות כך. אך, אפשר לסכום אותם לשני מדדים עיקריים.
עולה שאלה: מדוע עמוד באתר(תוצאת החיפוש) מופיע או לא בתוצאת החיפוש במיקום כזה או אחר?

שני מדדים עיקריים בקידום אורגני

1. העמוד. המילים, התוכן, מילות המפתח והרלוונטיות.
2. הקישורים. האם לעמודים הללו(בתוצאות החיפוש) יש קישורים שמובילים אליהם? קישורים לעמוד מבטאים ״אמינות״, ״סמכותיות״.

אלו שני המדדים העיקריים, רלוונטיות וסמכותיות. בלשון המקצועית: רלוונטיות = on-page SEO(תוכן), סמכותיות = off-page SEO (קישורים, יח״צ ועוד) .
הכמות והאיכות של הקישורים חשובים, גם הם צריכים להיות ״ איכותיים״.

דעה אישית לגבי קידום אתרים אורגני

כללי:

אין חוקים בקידום אורגני (מלבד 200 מדדים של גוגל – קישור בסוף הפיסקה), זהו תחום דיי אפור ומלבד הפרמטרים של מנועי החיפוש תהיו יצירתיים באופן שאתם מגישים את התוכן קודם למבקרים באתרים ואח״כ למנועי החיפוש.

עם כמות המידע הזמינה באינטרנט, כשהגולש מחפש את מה שהוא צריך באופן מדויק, זה  יהיה כמעט בלתי אפשרי למצוא ללא מיון. זה כמו ללכת לספרייה ולחפש ספר בערימה של ספרים. זה בדיוק התפקיד של מערכות הדירוג במנועי החיפוש: למיין המון דפי אינטרנט כדי למצוא את התוצאות הרלוונטיות והשימושיות ביותר במהירות ולהציג אותן בצורה מדויקת על פי מילת המפתח / ביטוי אותו אתם מחפשים.

מערכות הדירוג הללו מורכבות מסדרה שלמה של אלגוריתמים שמתעדכנים ללא הפסקה. כדי לתת לכם את התוצאה הטובה והמדויקת ביותר, אלגוריתמי החיפוש בוחנים גורמים רבים, כמו מילות השאילתה, הרלוונטיות והשימושיות של הדפים המספקים את המידע, מיקום, הגדרות ועוד. לתוכן מעודכן יש תפקיד גדול יותר במתן מענה לשאילתות לגבי נושאי חדשות עדכניים מאשר לגבי הגדרות מילון.
מדרגי האיכות הללו פועלים לפי הנחיות קפדניות המגדירים את היעדים עבור אלגוריתמי חיפוש וזמינים לציבור כאן.

מאיפה כדאי להתחיל?

אני מניח שבשלב זה יש לכם אתר ובחרתם את מילות המפתח וביטויי זנב ארוך לקידום. למרות זאת לפני שתבחרו בדרך כל שהיא ובעיקר אם אתם מתחילים, כדאי לקרוא את המדריכים הבסיסים בקידום אורגני כדי לגבש את הדרך בה תרצו לקדם את האתר.

כדאי שתהיה לכם אסטרטגיה דיגיטלית לאן אתם רוצים להגיע, מה המטרה, מה בעצם אתם רוצים להעביר למבקרים? על אילו שאלות אתם עונים כשאתם מגישים את התוכן?

  1. תוכן: סדרו את התוכן באתר, ההיררכיה צריכה להיות ברורה למבקרים באתר, הם צריכים למצוא את המידע בקלות. תדאגו לעדכן תוכן באופן מסודר(תוכן חדש מקבל עדיפות – אבל לא רק) סדרו כותרות (גם לכותרות יש היררכיה), במידה ורלוונטי הוסיפו תמונות(משקל תמונה עד 150 (KB או סרטוני הסברה, תדאגו שיהיו קישורים פנימיים הגיוניים כדי שהמבקרים ימצאו עוד תוכן רלוונטי לנושא אותו הם מחפשים, וודאו שכתובות העמודים מכילים את מילות המפתח.
  2. רספונסיביות: וודאו כי האתר מתאים לתצוגה של טלפונים וטאבלטים.
  3. מהירות טעינהאחד המדדים לדירוג האתרים. ישנם המון אפשרויות ותוספים שיטפלו בנושא. כדאי להתייעץ ולקרוא, ישנם נושאים שמשפיעים על המהירות שתוכלו לטפל בעצמכם.
  4. פרסום: פרסמו קישורים אל האתר שלכם ברשתות החברתיות או באתרים שבהם ניתן לכתוב בלוגים(כך תוכלו להעניק קישורים חיצוניים לאתר – עוד אחד ממדדי הדירוג של האתר שלכם). הערה בנושא הבלוגים והתוכן – אל תעתיקו מילה במילה את הפרסום של האתר שלכם למקומות אחרים, מנועי החיפוש יודעים גם להעניש עמודים עם תוכן משוכפל , אלא אם תשימו תגיות קנוניקל(זה כבר סיפור אחר).
  5. ללמוד: ישנם המון מקורות לקריאה בנושא ואפילו סרטוני וידאו, כך שאם אתם ללא ניסיון כדאי לעקוב אחרי מספר מובילי דעה וניסיון בקידום האורגני.

לסיכום:

סדרו את התוכן באתר ותדאגו לעדכן אותו על בסיס קבוע. תחשבו… אם הייתם מחפשים את המוצר שלכם, איך הייתם מחפשים אותו?
ללמוד, לקרוא ותמיד להישאר מעודכנים. אתם יכולים לעשות זאת. האלגוריתמים של מנועי החיפוש תמיד מתעדכנים ואין דבר קבוע, יום אחד אתם תהיו במקום הראשון ולמחרת בבוקר לא תמצאו את העמוד שלכם בדף הראשון.

בהצלחה!

לקבלת שירות קידום אתרים אורגני ניתן לפנות במייל:
efi@digital-boutique.co.il

שאלות ומידע נוסף

דילוג לתוכן