שיווק במנועי החיפוש המדריך למתחילים
ראשי / שיווק באינטרנט וברשתות חברתיות / שיווק במנועי החיפוש
שיווק האתר באינטרנט
מה זה שיווק במנועי החיפוש? מדוע אתם חייבים להכיר את ההבדלים בין סוגי השיווק הקיימים? איך משלבים את כולם יחד כדי לשווק את האתר שלכם במנועי החיפוש? קבלו את המדריך שילווה אתכם בצעדים הראשונים.
מהו שיווק במנועי חיפוש?
שיווק במנועי חיפוש (SEM) הוא סוג של שיווק דיגיטלי שמשתמש במנועי חיפוש כדי להזרים יותר תנועה לאתרים. אנשים רבים בתחום השיווק משתמשים לעתים קרובות בביטוי ״שיווק למנועי החיפוש״ כדי לדבר על פרסום בתשלום לפי קליק בתשלום. עם זאת, שיווק במנועי החיפוש כולל שיווק בתשלום(PPC) ואופטימיזציה אורגנית למנועי חיפוש (SEO).
שיווק במנועי החיפוש לעומת קידום אורגני
ההבדל העיקרי בינהם הוא שהמטרה של קידום אורגני הוא אך ורק להשיג תנועה אורגנית ממנועי החיפוש, בעוד שהמטרה של שיווק במנועי החיפוש הוא שילוב בינהם, שימוש בשיטות אורגניות ובתשלום כאחד.
שיווק במנועי החיפוש לעומת קידום ממומן
ההבדל העיקרי בינהם: קידום ממומן עוסק אך ורק ברכישת מיקומי מודעות במנוע חיפוש, בעוד ששיווק במנועי החיפוש יכול לכלול קידום אורגני.
במה כדאי לבחור? בשניהם! זו דעתי! עדיף שתהיה לכם אסטרטגייה מקיפה הכוללת מודעות ממומנות וקידום אורגני.
כך תבנו אסטרטגיית שיווק למנועי החיפוש
השלב הראשוני – מחקר מילים. אם זה קידום אורגני או ממומן, אתם צריכים לגבש החלטה עבור אילו ביטויים אתם רוצים לשלם כדי להופיע בתוצאות הממומנות, או בתוצאות האורגניות.
השלב הבא: להחליט במה להתמקד: קידום אורגני, קידום ממומן או בשניהם.
אתייחס לשניהם מאחר ואני מאמין בשיטה הזו והיא תמיד עבדה בתחומים שאני קידמתי.
אתם צריכים לשאול את עצמכם שלוש שאלות:
שאלה ראשונה:
מה היא כוונת החיפוש של מילת מפתח בה אתם משתמשים? האם במילת המפתח יש כוונת חיפוש של מידע אודות מוצר כלשהו או יש בה כוונה לרכישה? האם אנשים מחפשים ללמוד או לקנות?
בדרך כלל כשמישהו מחפש מידע, עדיף לקדם את הביטוי בצורה אורגנית, מאחר וקידום ממון יעלה כסף, ואילו שמחפשים מידע אינם מחפשים לקנות משהו(זה לא פוסל את השימוש בקידום ממומן אך זו התפיסה הכללית).
שאלה שנייה:
האם תוכלו לדרג את הדף שלכם במיקום גבוה בתוצאות החיפוש בהקדם(בזמן ריאלי)? זו שאלה של קושי בדירוג מילות מפתח.
אם אתם מצליחים לדרג באופן אורגני עבור מילת מפתח בהקדם ובקלות, כדאי לשקול שימוש בקידום אורגני. אם לא, קידום ממומן יתן את התוצאה המהירה(בהתאם לעלויות הקליק).
שאלה שלישית:
האם המודעות מקבלות הרבה קליקים? גם אם אתם יכול לדרג עבור מילת מפתח בקלות, כמות קליקים גבוהה שמגיעים למודעות ידליקו לכם נורה שאולי תרצו להשתמש גם בקידום ממומן וגם בקידום אורגני מאחר ויש ביקוש.
יסודות בקידום אורגני וקידום ממומן
בשלב זה אמור להיות לכם קובץ אקסל מלא במילות מפתח ואתם אמורים לדעת לאילו ביטויים אתם מכוונים ובאיזו אסטרטגיה אתם בוחרים: קידום אורגני, ממומן או בשניהם.
יסודות בקידום אורגני
עבור מילות המפתח שבחרתם, יש עבודה לביצוע: יצירת תוכן חדש שעדיין אין לכם עבורן, ביצוע אופטימיזציה של תוכן קיים, בניית קישורים, פעולות לקידום טכני ועוד.
יסודות בקידום ממומן
עבור מילות המפתח שלכם בקידום ממומן, יש צורך להבין ב: בחירת סוג המודעה והיעדים עבור כל מילת מפתח, קופירייטינג עבור מודעות, בניית תקציב.
הבנת המכירה הפומבית של מודעות גוגל ועוד.
כך פועלת המכירה הפומבית של מודעות גוגל
גוגל משתמשת במערכת המכירה הפומבית של המודעות כדי לקבוע אילו מודעות יש להציג בכל פעם שנעשה חיפוש. ישנם שלושה גורמים עיקריים שבהם משתמשת המכירה הפומבית של המודעות כדי לקבוע אילו מודעות יוצגו בדף:
הצעת המחיר – אתם יכולים להגדיר את סכום הצעת המחיר המקסימלי שאתם מוכנים לשלם עבור קליק(סכום גבוה יותר פירושו סיכוי גבוה יותר שהמודעה תקבל חשיפה).
איכות המודעות – מערכת גוגל אדס משתמשת בציון איכות כדי לקבוע עד כמה המודעה רלוונטית ושימושית לחיפוש ולדף היעד. ככל שהציון גבוה יותר, כך גדל הסיכוי שהמודעה תוצג(חשיפה בלבד).
ההשפעה הצפויה מתוספי המודעות ומפורמטים אחרים של מודעות – זהו מידע נוסף שאתם יכול להוסיף למודעה, כגון מספר הטלפון של בית העסק או קישורים לדפים ספציפיים באתר. גוגל מעריכה כיצד תוספים אלה ישפיעו על ביצועי המודעה ומשתמשת באומדן זה כדי לקבוע באיזו תדירות המודעה מוצגת.
במילים אחרות: אם יש לכם מודעה איכותית ורלוונטית, תוכלו להרוויח יותר, בפחות.