כיצד פועלים מנועי החיפוש ומה הם בכלל?

תוכן

יסודות מנוע החיפוש

נתחיל בהבנה מהם מנועי חיפוש ומדוע הם קיימים.

מה הם מנועי חיפוש?
מנועי חיפוש הם מסדי נתונים המאחסנים מידע. תוכן אינטרנטי. הם מורכבים משני חלקים עיקריים:

  1. חיפוש אינדקס: ספרייה דיגיטלית של מידע על דפי אינטרנט / אתרים.
  2. אלגוריתמי חיפוש: תוכנות מחשב המדרגות תוצאות תואמות מאינדקס החיפוש.

    מה המטרה של מנועי החיפוש?
    כל מנוע חיפוש שואף לספק את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר עבור הגולשים המחפשים מידע.

איך מנועי החיפוש בונים את האינדקס שלהם?

לכל מנוע חיפוש יש תהליך משלו לבניית אינדקס חיפוש. להלן גרסה פשוטה של התהליך.

כתובות דפים / אתרים
הכל מתחיל ברשימה ידועה של כתובות URL. מנוע החיפוש מגלה אותם בדרכים רבות, אך שלושת הנפוצים ביותר הם:

קישורים נכנסים. למנוע החיפוש יש אינדקס של מאות מיליארדי דפי אינטרנט. אם מישהו מקשר לדף חדש מדף מוכר, מנוע החיפוש יכולֿ למצוא אותו. קבצי מפת אתר מספרים למנוע החיפוש אילו דפים וקבצים  קיימים באתר. מתוך הגשת כתובות אתרים לאינדוקס. מנוע החיפוש מאפשר לבעלי אתרים לבקש סריקה של כתובות דפים בודדות באתר באמצעות כלי מנהל האתרים לדוגמא: Google Search Console.

זחילה / סריקה
סריקה היא המקום שבו בוט של מחשב הנקרא גם זחלן או עכביש, מבקר ומוריד כתובות אתרים ידועות. 

עיבוד
העיבוד הוא המקום שבו מנוע החיפוש עובד כדי להבין ולחלץ מידע מדפים שנסרקו. כדי לעשות זאת, הוא צריך לרנדר את הדף, שם הוא מריץ את קוד הדף כדי להבין איך הוא נראה עבור המשתמשים. זהו תהליך שאף אחד לא יודע להסביר עקב חסיון. זה לא משנה. כל מה שאנחנו צריכים לדעת שזהו תהליך הכרוך בחילוץ הקישורים ואחסון התוכן לאינדקס.

יצירת אינדקס
אינדקס הוא המקום שבו מידע מעובד מדפים שנסרקו ומתווסף למנוע החיפוש. הוספה לאינדקס במנועי חיפוש גדולים כמו גוגל ובינג היא כל כך חשובה. משתמשים לא יכולים למצוא את האתר שלך אלא אם כן האתר נמצא באינדקס.

איך מנועי החיפוש מדרגים עמודי אתרים?

גילוי, סריקה והוספה של תוכן הוא רק חלק מן הפאזל. מנועי חיפוש צריכים דרך לדרג תוצאות תואמות כאשר משתמש מבצע חיפוש. זו העבודה של אלגוריתמי חיפוש.
מהם אלגוריתמי חיפוש?
אלגוריתמי חיפוש הם נוסחאות שמתאימות ומדרגות תוצאות רלוונטיות מהאינדקס. גוגל משתמשת בגורמים רבים באלגוריתמים שלהם.
גורמי דירוג מפתח
אף אחד לא מכיר כל גורם דירוג בגוגל מכיוון שגוגל לא חשפה אותם. אבל אנחנו כן מכירים כמה מדדים שהם כן מפרסמים. קבלו כמה מהם.
קישורים נכנסים
קישורים נכנסים הם קישורים מדף באתר אחד לאחר. הם אחד מגורמי הדירוג החזקים ביותר של גוגל.
האיכות של הקישורים מאוד חשובה. דפים עם כמה קישורים נכנסים באיכות גבוהה לרוב מתגברים על אלה עם הרבה קישורים נכנסים באיכות נמוכה.
רלוונטיות
רלוונטיות היא התועלת של תוצאה נתונה עבור המחפש. מנוע החיפוש סורק דפים המכילים את אותן מילות מפתח כמו שאילתת החיפוש. גם נתוני אינטראקציה הם משמעותיים, כדי לבחון אם גולשים אחרים מצאו את התוצאה שימושית.
תוכן מעודכן
גורם דירוג תלוי שאילתה. עבור חיפושים שדורשים תוצאות מחודשות. זו הסיבה שאתם רואים תוצאה מובילה שפורסמה לאחרונה.
מהירות עמוד
מהירות הדף היא גורם דירוג המתחלק למחשבים נייחים ובמכשירי טלפון או טאבלטים ניידים.

כיצד מנועי חיפוש מתאימים אישית את התוצאות?

מיקום
מנוע החיפוש משתמש במיקום שלכם כדי להתאים את התוצאות עבור חיפושים עם כוונה מקומית. 
שפה
מנוע החיפוש יודע שאין טעם להציג תוצאות באנגלית למשתמשים בעברית. זו הסיבה שהיא מדרגת גרסאות מקומיות של תוכן (כאשר הוא זמין) למשתמשים הדוברים שפות שונות.
היסטוריה
מנוע החיפשו שומר את הדברים שאתם עושים ואת המקומות שבהם אתם מבקרים כדי להעניק לכם חווית חיפוש מותאמת אישית יותר.

לסיכום:

מנועי החיפוש מורכבים משני חלקים עיקריים: אינדקס ואלגוריתמים. כדי לבנות את האינדקס שלהם, הם סורקים דפי אתרים ידועים ועוקבים אחר קישורים כדי למצוא דפים חדשים.
המטרה היא להעניק את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר עבור הגולש. אף אחד לא יודע מה הם כל גורמי הדירוג של גוגל לתוצאות אורגניות.
גורמי דירוג מרכזיים כוללים קישורים נכנסים, רלוונטיות תוכן חדש. מנוע החיפוש מתאים אישית את התוצאות על סמך המיקום, השפה והיסטוריית החיפושים.

שאלות ומידע נוסף

דילוג לתוכן