המדריך לבניית קישורים בקידום אתרים
ראשי / המדריך למתחילים בקידום אורגני / בניית קישורים
האתרים שיש להם הרבה קישורים נחשבים "אתרים סמכותיים" ומקבלי דירוג גבוה במנועי החיפוש. אם אתם רק מתחילים בקידום אתרים, חשוב להבין שבניית קישורים יכול להיות מאתגר. חלק מאנשים שעוסקים בקידום אתרים יגידו לכם ליצור תוכן מעולה ולחכות לקישורים שיבואו באופן טבעי, אחרים יגידו אחרת. למי כדאי להקשיב?
כמו בהרבה דברים בנושא קידום אתרים, התשובה היא: "זה תלוי." אין גישה אחת נכונה לבניית קישורים והבחירה שלכם בטקטיקות תהיה תלויה במידה רבה בתחום בו אתם עוסקים, באתר שלכם, במשאבים והמטרות שלכם. קבלו מגוון עצות אותן תוכלו ליישם כבר עכשיו.
יסודות בבניית קישורים
מה זה בניית קישורים?
בניית קישורים הוא התהליך הגרום לאתרים אחרים לקשר לדפים באתר שלכם. המטרה בבניית קישורים היא להגביר את ה"סמכות" של דפי האתר שלכם בעיני מנועי החיפוש, כך שדפים אלו ידורגו גבוה יותר ויביאו יותר תנועה אורגנית מרשת החיפוש.
מדוע בניית קישורים חשובה?
מנועי החיפוש אחרים מסתכלים על קישורים מאתרים אחרים כ"המלצות". המלצות אלו עוזרות להם לזהות איזה עמוד ראוי לדירוג בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. המלצה. דפי אתרים בעלי יותר קישורים נכנסים נוטים להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
קישורים הם לא התשובה להכל
אולי נראה שכדי לדרג במקום הראשון במנועי החיפוש, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבנות יותר קישורים נכנסים מהעמודים שמדורגים במנועי החיפוש.
מלבד כל הקישורים שאינם בעלי ערך, מנועי החיפוש לוקחים בחשבון משתנים רבים אחריםכאשר הם מדרגים את הדפים. התמהיל של משתנים אלה עשוי להיות תלוי בסוג שאילתת החיפוש עבורה אתם רוצה לדרג את עמוד האתר.
כיצד בונים קישורים
מבחינה רעיונית, רוב הטקטיקות והאסטרטגיות לבניית קישורים נכנסות לאחד מארבעת הנושאים הבאים:
לְהוֹסִיף. הוספת קישורים באופן ידני.
לִשְׁאוֹל. פנייה ישירות לבעלי אתרים כדי לבקש קישור אל העמוד שלכם.
לִקְנוֹת. החלפת כסף בקישורים.
להרוויח. לקבל קישורים אורגניים מאנשים שביקרו בדף שלכם.
הוספת קישורים
אם יש לכם גישה לאתר שאינו שייך לכם ותוכלו להזין את הקישור לעמוד שלכם באופן ידני, זה נקרא "הוספת" קישור. הטקטיקות הנפוצות ביותר שמתאימות לקטגוריה זו הן: יצירת פרופיל ברשת חברתית, הוספת הערות בבלוג, פרסום בפורומים ואתרי שאלות ותשובות וכו׳.
בניית קישורים באמצעות טקטיקות אלה היא קלה מאוד לביצוע. ומסיבה זו בדיוק, בדרך כלל הקישורים הללו נוטים להיות בעלי ערך נמוך בעיני מנועי החיפוש.
קישורים מסוגים אלו אינם נותנים לכם יתרון תחרותי. עם זאת, אל תתעלמו לחלוטין מקבוצה זו של טקטיקות בבניית הקישורים. כל אחד מהם יכול להיות מועיל עבור דפי האתר שלכםם.
הנה כמה דוגמאות:
אתרי אינדקס
התמקדו באלה שמוכרים היטב, בעלי תנועה ולכן הםעשויים להביא מבקרים לאתר שלכם.
פרופילים חברתיים
הקימו פרופילים בכל אתרי המדיה החברתית ובהקדם האפשרי. השקעת זמן ומאמץ באתרי מדיה חברתית רלוונטיים היא דרך טובה להגיע אל קהל עוקבים נאמן ולקדם את העסק שלכם. לקישורים מדפי פרופיל חברתי יש מעט ערך לקידום אורגני, לכן אל תצפו לעלייה פתאומית בדירוג.
תגובות באתרי בלוג
השארת תגובה למאמר של מישהו היא דרך מצוינת ליצור קשר עם בעלי עניין. עשו זאת באופן מכבד מאחר ופרסום תגובות שמטרתן להזין קישור לאתר שלכם שם רק יגרום לבעלי הבלוג למחוק אותו ואפילו לחסום אתכם.
קישורים מתגובות בבלוג הם בדרך כלל nofollow (כלומר, אולי לא ייחשבו כ"ממליצים"). אז אם אתם חושבים להשאיר למישהו תגובה רק כדי להוסיף את הקישור – אל תעשו זאת.
בקשה לקישורים
כאשר אתם פונים לבעלי אתר שממנו תרצו לקבל קישור. לאנשים שאליהם אתם פונים לא אכפת מהאתר שלכם (אלא אם כן אתה סוג של אישיות או תחום שיכול לתרום גם להם). אז לפני שאתם מבקשים מהם קישור, בדקו: "מה יש להם ובמה זה יתרום לכם?"
להלן כמה אסטרטגיות לבניית קישורים:
בלוג אורח. צרו תוכן שימושי לאתר שלהם.
הוספת קישורים. הראו להם משאב עם מידע בנושא שהם הזכירו.
הזכירו אותם או את עבודתם בתוכן שלכם באור חיובי.
תנו משוב חיובי על המוצר או השירות שלהם.
חילופי קישורים: הציעו לקשר אליהם בחזרה.
תנו "ציטוט או מענה של מומחה" למאמר שלהם.
נשמע קל. ברגע שתשלחו את הבקשה שלכם, אתם צפויים להתמודד עם המציאות הקשה – "מה הסיבה"?
כדי שטקטיקות בניית קישורים אלו יהיו אפקטיביות, עליכם ליצור דף יוצא דופן באמת שאנשים ירצו לקשר אליו באופן טבעי. או שיש לכם הרבה סמכות ואמינות, משהו שעשוי לעזור.
הציעו לשתף את התוכן שלהם ברשתות חברתיות, לקדם את התוכן שלהם בניוזלטר, או, קישור בתמורה.
קניית קישורים
אזהרה: לא ממולץ לקנות קישורים!
במקרה הטוב, סביר להניח שתבזבזו הרבה כסף על קישורים גרועים שתהיה להם אפס השפעה, במקרה היותר גרוע, הדף / אתר שלכם יקבל ״עונש״ ולא יופיע בכלל בתוצאות החיפוש. אנשים רבים בתעשיית הקידום אכן "קונים" קישורים בכל מיני דרכים ולא מקבלים עונש.
אז אם אתם מוכנים להסתכן, חפשו עצות כיצד לעשות זאת במקום אחר, כי כאן אני לא ממליץ ומלמד להמר.
להרוויח קישורים
אתם "מרוויחים" קישורים כאשר אנשים אחרים מקשרים לדפים באתר שלך מבלי שתצטרכו לבקש לעשות זאת. זה כמובן לא קורה אלא אם כן יש לכם משהו באמת יוצא דופן שבעלי אתרים אחרים היו באמת רוצים להזכיר באתרים שלהם.
אנשים לא יכולים לקשר לדברים שהם אינם יודעים על קיומם. אז לא משנה כמה הדף שלכם טוב, תצטרכו להשקיע בקידום שלו. ככל שיותר אנשים יראו את הדף שלכם, כך גדל הסיכוי שחלק מהם בסופו של דבר יקשרו אליו. ישנם דרכים ליצור תוכן ראוי בתקציב מצומצם ולהרוויח קישורים באופן אורגני. "הסוד" הוא שאתם צריך להשקיע יותר מאמץ בתוכן שלכם בהשוואה למתחרים שלכם.
מה הופך קישור לטוב?
אף אחד לא יודע בוודאות איך מנועי החיפוש מודדים את הערך של כל קישור. ישנם כמה מושגים כלליים שקהילת המקדמים מאמינה שהם נכונים.
סמכותיות, רלוונטיות, טקסט עוגן, Nofollow לעומת Follow, מיקום ועוד. סמכות הדף מתייחסת לאלגוריתם הדירוג המקורי שלמנוע החיפוש, הרעיון שמאחוריו הוא פשוט – הדף עם יותר קישורים המצביעים עליו מצביע חזק יותר.
סמכותיות:
זו הסיבה שאנשי קידום אתרים שואפים לקבל קישורים מדפים ישנים עם פרופילי קישורים נכנסים חזקים. קישור מדף כזה נחשב כבעל ערך רב יותר מקישור מדף שפורסם לאחרונה ועדיין אין לו קישורים נכנסים. מצד שני, דף שפורסם לאחרונה עשוי לקבל כמה קישורים באיכות גבוהה לאורך זמן.
לכן כלל האצבע הוא לשאוף לקבל קישורים מדפים ראויים שיש להם סבירות גבוהה למשוך קישורים נכנסים, ולא בהכרח לחפש דפים ישנים עם פרופילי קישורים נכנסים חזקים.
טעות נפוצה היא להזניח הזדמנויות לקבל קישור מאתרים בעלי סמכות נמוכה, כאילו הם פוגעים איכשהו בהצלחה. הם לא. בדיוק כמו שדף שפורסם לאחרונה יכול לקבל קישורים נכנסים לאורך זמן (להגביר את הערך של קישור ממנו), אתר אינטרנט בעל סמכות נמוכה יכול להפוך לעניין גדול תוך כמה שנים. הדרך הנכונה להשתמש במדד סמכות אתר היא להעריך את כמות המאמץ היחסית שהגיוני להשקיע בקבלת קישור מאתר נתון.
רלוונטיות:
אנשי קידום אתרים מאמינים שהרלוונטיות חלה גם ברמת האתר. אם אתרים בולטים אחרים בנושא מקשרים לעמוד, זה סימן טוב שהמידע איכותי. אתם צריכים לשאוף לקבל קישורים מאתרים שהם איכשהו רלוונטיים לשלכם.
טקסט עוגן:
הוא קטע טקסט שניתן ללחוץ עליו המכיל קישור לעמוד אחר.
Nofollow לעומת Follow:
"Nofollow" הוא קישור שאומר למנוע החיפוש שהדף המקשר מעדיף לא לתת את ״הקול״ שלו לעמוד שאליו הוא מפנה. לכם אתם צריכים לבנות קישורים "Follow".
מיקום:
מיקום קישור בדף הוא אחד הדברים הבודדים שיכולים להשפיע על כמות הקליקים שלו. קישורים בתוכן יקבלו יותר קליקים. יש סיכוי גבוה יותר שקוראים יעקבו אחר קישורים ממש בתחילת המאמר, ולא אחרי אלה שנמצאים בסופו.
בנו כמה שיותר קישורים לדפים שלכם אותם אתם רוצים לדרג באמצעות קישורים פנימיים. זכרו שדברים כמו מיקום, רלוונטיות וטקסט עוגן משפיעים גם על הערך של הקישורים הפנימיים.
אסטרטגיות מומלצות לבניית קישורים
קישורים של מתחרים
מחקר קישורים של מתחרים הוא אחת הפעילויות הבסיסיות ביותר בבניית קישורים. הדף המדורג בראש שאילתת החיפוש הרצויה שלך מכיל את כל הקישורים הנכונים ששכנעו את מנועי החיפוש כי הם טובים. על ידי מחקר קישורים של מתחרים תוכלו להבין באילו טקטיקות להשתמש כדי שתוכלו לקבל קישורים דומים.
יצירת נכסים הניתנים לקישור
אפשר לבנות קישורים לכל עמוד. כשמדברים על נכסים הניתנים לקישור אנשים נוטים לחשוב על דברים מאוד ספציפיים כמו:
אינפוגרפיקה, מחקרים, מדריכים והדרכות "איך לעשות" ועוד.
זה תמיד רעיון טוב ללמוד את אתרי המתחרים ולראות אם יש להם נכסים הניתנים לקישור שאתם יכולים להשתמש בהם.
קידום תוכן
אנשים לא יכולים לקשר אל דפי האתר שלכם מבלי להכיר אותם. יש לקדם אפילו את הנכסים שלכם כדי שיכירו אותם .
ככל שתפרסמו את התוכן שלכם בפני יותר אנשים, כך גדל הסיכוי שמישהו יקשר אליו.
עסקים משקיעים בשיווק תוכן מכיוון שהוא עוזר להם למשוך ולשמר לקוחות. אם התוכן שלכם עוזר, אז לא אמורה להיות בעיה לבקש תקציב כדי לקדם אותו. במילים אחרות, אתם צריכים לפרסם את התוכן שלכם כי זה עוזר לעסק לצמוח.
סביר להניח שניתן להגיע לאותם אנשים באמצעות פרסום, אבל דוא"ל אישי מעוצב היטב יהיה הרבה יותר יעיל אם אתם רוצים להגדיל את הסיכויים לקבל מהם קישור. במקום לבקש ממישהו לקשר אליכם, נסו להרשים אותו בעזרת התוכן שלכם ולגרום לו לרצות לבדוק אותו.
קהילות
קהילות יכולות להיות מצוינות לקידום התוכן ולמצוא קהלים רלוונטיים. קידום התוכן שלכם בקהילות אלה אינו קל. אתם לא יכולים פשוט להצטרף לקהילה, לפרסם קישור ולהיעלם. אתם צריכים להיות חברים פעילים בקהילה הזו ולצבור קצת כבוד מתושביה לפני שאתם מורשים לקדם את התוכן שם. וגם אז, אתם לא צריכים לפרסם כל תוכן חדש שאתם יוצרים לקהילה הזו מחשש לעצבן את חבריה ויתיחסו אליכם כספאמרים.
אסטרטגיה נוספת היא לבנות קהילה משלכם שבעצם תשמח לקבל הודעה על כל פיסת תוכן חדשה שאתם מפרסמים.
בלוג אורח
כל בלוגר רוצה לפרסם תוכן איכותי שמביא ערך לקהל שלו. אבל לעשות את זה בעקביות זה האתגר. זו הסיבה לכך שבעלי בלוגים מפרסמים מאמרי אורחים.