קידום אתרים מחוץ לאתר

מהו קידום אתרים מחוץ לעמוד / האתר?

קידום אתרים מחוץ לדף מגלם את כל המאמצים הננקטים מחוץ לאתר כדי לשפר את הדירוג שלו במנועי החיפוש. בניית קישורים היא חלק גדול מזה, אבל זה הרבה מעבר לזה.

קידום אתרים בעמוד לעומת קידום אתרים מחוץ לעמוד

קידום אתרים בעמוד הוא משהו שיש לכם עליו שליטה מלאה, בעוד שזה לא תמיד המקרה של קידום אתרים מחוץ לדף. לדוגמה, אם אני מבקש ממישהו לקשר אליי, זה קידום אתרים מחוץ לדף. למה? כי לא שיניתי שום דבר באתר שלי במהלך התהליך הזה. לעומת זאת, אם אני משפר את מהירות הדף שלי על ידי אופטימיזציה של כמה תמונות, אז זה קידום אתרים בדף כי ביצעתי את השינוי הזה ישירות באתר שלי.

שאלו את עצמכם: האם זה לגמרי בשליטתכם? אם התשובה היא לא, סביר להניח שזו טקטיקה של קידום מחוץ לדף. ישנם כמה גורמים מחוץ לדף שיש לכם שליטה מלאה עליהם, למשל רשתות חברתיות, גוגל לעסק שלי ועוד.

מדוע קידום אתרים מחוץ לדף חשוב?

מנוע החיפוש לוקח בחשבון גורמים רבים מחוץ לדף כשהוא מחליט אם והיכן לדרג את דפי האתר. קישורים הם אחד מהגורמים הללו, אך ישנם רבים אחרים.

גורמים מחוץ לדף הקשורים לקישור

קישורים נכנסים הם אולי החלק הקריטי ביותר בקידום אתרים מחוץ לדף. מכיוון שחיפוש בנוי על משהו שנקרא PageRank: אלגוריתם שבוחן את הכמות והאיכות של קישורים נכנסים המפנים לדף אינטרנט.

גורמים מחוץ לדף הקשורים לקישור

מספר הדומיינים המפנים
לא רק שיש יותר קישורים מאתרים ייחודיים משווים לדירוג גבוה יותר, אלא גם יותר תעבורת חיפוש אורגני. עם זאת, המטרה היא לא לבנות יותר קישורים נכנסים לאתר, אלא לבנות אותם ישירות לדפים שאתם רוצים לדרג בתוצאות החיפוש.

קישור סמכות
איכות חשובה. קישור מדף בעל סמכות גבוהה שווה יותר מקישור מדף בעל סמכות נמוכה.

"Dofollow" לעומת nofollow
מנוע החיפוש לא מעביר דירוג דף על פני קישורי nofollow (כלומר, קישורים עם תג rel="nofollow"), ולכן כדאי לתעדף את בניית הקישורים שעוקבים ("dofollow"). אם אתם בונים או מחפשים קישורים מאתר מסוים באופן פעיל, כדאי לוודא שעוקבים  – "dofollow" אחר הקישורים היוצאים שלהם.

טקסט עוגן
מתייחס למילים הניתנות ללחיצה המשמשות לקישור דף אינטרנט אחד לאחר. לקישורים נכנסים עם טקסט עוגן המתייחס לנושא הכללי של דף האתר יש השפעה על הדירוג.

רלוונטיות
קישורים נכנסים הם למעשה הצבעות. אם אתר מקשר אליכם, הוא מעיד על איכות התוכן או העסק שלכם. הרלוונטיות של האתר המקשרים ודף האינטרנט חשובה!

תנועה
לקישורים מדפים עם הרבה תנועה אורגנית יש משקל רב יותר מקישורים מדפים עם תנועה אורגנית מועטה.

גוגל לעסק שלי
מופיע בתוצאות החיפוש המקומי ומקשר. פרוט בנושא גוגל לעסק שלי נמצא כאן.

ביקורות
ככל שיש לכם ביקורות חיוביות ואמיתיות יותר בגוגל לעסק שלי ובאתרים מהימנים אחרים, כך סביר להניח שתדורגו גבוה יותר. לביקורות שליליות יש השפעה הפוכה.

רשתות חברתיות
ישנם אומרים כי אין זה פקטור של דירוג. אני טוען שכל קישור מאתר מהימן יסייע לגולשים למצוא את העסק שלכם. זו עוד דרך להגיע אליכם.

לסיכום:

קידום אתרים מחוץ לדף עשוי להיראות קשה יותר מקידום אתרים בדף, מכיוון שגורמים רבים מחוץ לדף אינם בשליטתכם. ככל שקשה יותר להרוויח משהו, כך הוא אמין יותר. חשוב לציין שפעילויות שיווק מקוונות ואופליין מסורתיות יכולות להשפיע בעקיפין על רבים מהגורמים לעיל.

שאלות ומידע נוסף