מה זה SEO On-Page?

הביטוי מתייחס לכל האמצעים והפעולות שניתן וחשוב לבצע באתרי האינטרנט שלכם. אלו סדרת פעולות הנועדות לשיפור מיקום דפי / עמודי האתרים בתוצאות במנועי החיפוש הקיימים (דירוג). חשוב להבין שעמודי האתר מדורגים ולא כלל האתר, אך מכלול ותוכן העמודים ישנה השפעה הדדית על דרוג הדף / עמוד באתר.
לדוגמה, יכול להיות שדף מסויים ידורג במקומות גבוהים ודף אחר לא יופיע בתוצאות החיפוש.
עוד נושא שיש לתת לו חשיבות הוא עונש של מנועי החיפוש: במידה ויש עמוד שנראה ״מזוייף״ יכולים להיות 3 עונשים ממנועי החיפוש:
1. הורדה בדירוג העמוד.
2. הסרת העמוד מתוצאות החיפוש.
3. הסרת האתר מתוצאות החיפוש(במקרים מאוד קיצוניים).

מדוע פעולות לקידום אורגני של האתר – On Page S.E.O – חשובות?

פעולות לקידום אורגני חשובות מכיוון שהן עוזרות למנועי החיפוש להבין את תוכן האתר.  מנועי החיפוש מנתחים כל הזמן עד כמה התכנים באתרים רלוונטיים לשאילתא המתבצעת, באמצעות אלגוריתמים מדויקים.

החשיבות של קידום אורגני:

–  דירוג גבוה יותר.
–  מינוף של ערך האתר לטווח הארוך.
  הגדלת שיעור ההמרה.
  כמות קליקים טוב יותר.
–  מעיין מערכת שיווקית זולה אך חזקה מאוד!
–  הניהול והעדכון פשוטים.
–  קהל היעד יזהה את המותג שלכם.

מה הם האלמנטים העיקריים בקידום אורגני?

פעילות קידום אורגני היא ארוכת טווח ומורכבת ממספר אלמנטים המשפיעים על מרכיבים רבים ושונים כמו: מבנה כותרות, תגיות מטא, כתובת העמודים, ארכיטקטורת האתר, הקריאות והשימושיות של המבקרים.

אלמנטים עיקריים של קידום אורגני לעמודי אתר:

מילות מפתח / ביטויי חיפוש:
כיום, כדאי להשתמש במילות מפתח ארוכות יותר (״ביטויי זנב ארוך״) מאשר בעבר. הם מתאימים לדפוסי החיפוש העכשיווים ומדוייקים יותר.
תג מטא כותרת:
זוהי הכותרת / הכותרת הראשית של העמוד, המופיעה בתוצאות מנוע החיפוש. ישנה חשיבות גבוהה להכללת מילות המפתח.
תגית מטא תיאור:
כאשר אנו מדברים על תגית התיאור, אנו מתייחסים לתיאור הקצר המופיע מתחת לכתובת העמוד בתוצאות החיפש. זוהי פיסקת טקסט שנועדה לתאר את תוכן העמוד והיא מכילה את מילות המפתח.
מבנה כתובת העמוד – כתובת ידידותית:
זהו גורם נוסף בעל חשיבות גבוהה. ֿעדיף להשתמש בכתובת ידידותית קלה להבנה המכילה את מילת המפתח.

כיצד להתחיל באסטרטגיית קידום אורגני באתר?

כדי לפתח אסטרטגיה המבוססת על טכניקת On Page S.E.O, עליכם לקחת בחשבון את השלבים הבאים:

בצעו מחקר מילות מפתח כדי לזהות את מילות המפתח והביטויים המחופשים ביותרשקשורים לנושא של עמוד האתר שלכם.
שמרו על צפיפות מילות מפתח  איכותית כדי למשוך את תשומת הלב של האלגוריתמים במנועי החיפוש. אבל אל תגזימו, אחרת תיענשו.
בצעו אופטימיזציה של תגיות המטא לפרטי פרטים!
הקפידו על איכות התוכן. כשהתוכן שלכם איכותי, האנשים שמבקרים באתר יחזרו.
שימו מילת מפתח בכתובת הדומיין של האתר כדי לתת למשתמשים מושג כללי על התוכן הקיים. מנועי החיפוש גם יזהו אותו כרלוונטי ולכן, יקבל תיעדוף ודירוג גבוה בהרבה.
הכניסו קריאה לפעולה בתוך התוכן. כך, תוכלו להזמין את הקוראים לקיים אינטראקציה.
השתמשו בשרתים טובים כדי להבטיח שהאתר שלכם נטען מהר. כמו כן, מומלץ להשתמש בתמונות מותאמות ששומרות על איכות אך במשקל מתאים.

נרחיב מעט וניתן עוד דוגמאות לשיפור הקידום האורגני באתר

האתר
ניתן לשפר את הקידום האורגני באתר שלכם על ידי  בניית ארכיטקטורת תוכן נכונה.
לדוגמא: אתם בעלי אתר מטבחים. הביטו הראשי יהיה ״מטבחים״ ביטויי משנה יהיו: ״מטבחים כפריים״ מטבחים לבנים״ וכו׳.

יצירת תוכן איכותי
נסו להיות חדשניים או להוסיף עוד ערך לתוכן הקיים. גם המבקרים באתר שלכם וגם מנועי החיפוש יודו לכם.

אופטימיזציה של תגיות מטא
תגיות המטא נמצאים בקוד ה-HTML של כל עמוד באתר. הם כוללים את תג הכותרת של העמוד והתיאור בהצגת תוצאות החיפוש. שימוש בתגיות מטא הכוללים מילות מפתח יעזור למשתמשים להבין מה יש לכם להציע.

כותרות
כותרות הן בדרך כלל המילים הבולטות ביותר בדף. מסיבה זו, מנועי החיפוש נותנים להם קצת יותר חשיבות משאר הטקסט. חשוב לכלול את מילות המפתח בכותרות, אך הקפידו לשקף את ההנושא. גם לכותרות ישנה היררכיה: H1-H6.

מבנה כתובות העמודים
כתובות העמודים חייבות,  להיות ידידותיות לקידום אורגני. הימנעו משימוש בכתובות URL מספריות, או קודים במידת האפשר, שקריאתם אינה מבהירה את מהות העמוד.

מילות מפתח
מילות מפתח הן אחד המאפיינים העיקריים של הקידום האורגני. הן עוזרות למנועי החיפוש להבין מה התוכן הקיים והאם הוא רלוונטי לשאילתא.

עליכם לחקור וליצור רשימה של מילים אלו כדי לתכנן את אסטרטגיית התוכן שלכם.

צפיפות מילות מפתח
צפיפות מילות מפתח מתייחסת לתדירות של מילות מפתח המופיעות בעמוד. לא רק כמה פעמים נעשה שימוש במילת המפתח אלא גם באיזו תדירות היא מופיעה בתוך הטקסט.

אופטימיזציה של תמונות
התמונות הן חלק מתוכן האתר, ולכן יש צורך לבצע אופטימיזציה גם להן. חשוב להפחית את משקלן כדי שהעמוד יוכל להיטען במהירות.

חשוב להשתמש בתגית התיאור(ALT) כדי לעזור לאלגוריתם של מנועי החיפוש לזהות מה מייצגת התמונה. כך תוכלו להופיע גם בתוצאות החיפוש באיזור התמונות.

זמן טעינת העמוד
באופן כללי, כאשר לעמוד לוקח זמן להיטען, המשתמש בדרך כלל נוטש וחוזר לתוצאות החיפוש כדי למצוא תוצאה אחרת.

קישורים פנימיים
קישורים פנימיים הם קישורים שמגיעים ישירות מדף אחד למשנהו באותו אתר.
הם חשובים כדי: לתת למשתמש הבנה היכן הם נמצאים באתר ואיפה הם יכולים למצוא תוכן רלוונטי נוסף לעמוד בו הם נמצאים. הם גורמים למנועי החיפוש לדרג אתכם גבוה יותר.

קישורים חיצוניים (קישורים יוצאים/נכנסים)
קישורים חיצוניים הם היפר-קישורים שמעבירים לאתר או תחום אחר.
קישורים נכנסים: קישורים שאתם מקבל מאתרים אחרים.
קישורים יוצאים: הקישורים שאתם מוציאים לאתרים אחרים.
קישורים נכנסים ויוצאים הם אחד מגורמי הדירוג המובילים במנועי החיפוש. קישורים יוצאים לא משפיעים הרבה על דירוג האתר שלכם, אבל הם בעקיפין הם עוזרים בשיפור חווית המשתמש.

תוכן משוכפל
היזהרו מתוכן משוכפל – פוגע בדירוג האתר. במידת הצורך ניתן להשתמש בתגית קנוניקל המעידה על תוכן משוכפל ועל המקור של התוכן.

לסיכום:

קידום אורגני זהו הצעד הראשון לקראת אתר פונקציונלי ומצליח. ישנן מאות מדדים לקביעת דירוג העמודים במנועי החיפוש. עם זאת, הנושאים שצויינו לעיל היו מדדים עיקריים ואינפורמטיבים כדי להבין את חשיבות הנושא.
אם אתם נמצאים בשלב הבנייה של האתר חשוב שתתנו עדיפות גבוהה לנושאים שצויינו.
בהצלחה!

לקבלת שירות קידום אתרים אורגני ניתן לפנות במייל:
efi@digital-boutique.co.il

שאלות ומידע נוסף

דילוג לתוכן