יסודות בקידום אורגני לאתרים
ראשי / המדריך למתחילים בקידום אורגני / יסודות בקידום אורגני – מה זה SEO?
אם אתם רוצים שגולשים ימצאו את האתר שלכם דרך תוצאות מנועי החיפוש, אתם חייבים להכיר את היסודות בקידום אורגני. אלה צעדים פשוטים יותר ממה שאתם עשויים לחשוב.
המשיכו לקרוא כדי ללמוד מה זה SEO, איך להגדיר דברים ואיך להופיע בתוצאות החיפוש.
תוכן העניינים
יסודות בקידום אורגני – מה זה SEO?
קידום אורגני ידוע גם בשם: אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) הוא תהליך שמבוצע כדי להציג את דפי האתר במקומות הראשונים בתוצאות של מנועי החיפוש ולהביא יותר גולשים לאתר. זהו תהליך שבו אתם מבצעים מספר דברים שעוזרים לדפי האתר להופיע ולהיות מדורגים גבוה יותר בתוצאות האורגניות במנוע החיפוש.
מדוע קידום אתרים חשוב?
גולשים מחפשים את המוצר או השירות שלכם, ואתם יכולים להביא לקוחות על ידי דירוג עבור מונחים אלה בתוצאות החיפוש. לא סביר שדפי האתר יופיעו בחיפוש ללא עבודה או מאמץ, מכיוון שהמתחרים שלכם עושים את אותו הדבר. זו הסיבה שקידום אתרים חשוב. זה עוזר להראות למנועי החיפוש את האיכות של דפי האתר.
מהם היתרונות של SEO?
רוב האנשים לוחצים על אחת מתוצאות החיפוש הראשונות, כך שדירוג גבוה יותר מוביל בדרך כלל ליותר תנועה לאתר. כמות החיפושים של ביטויים בדרך כלל די עקבית מחודש לחודש, כמובן שיש לקחת בחשבון מספר דברים שיכולים להשפיע כמו עונתיות.
איך עושים SEO?
קידום אתרים כולל חמישה שלבים עיקריים:
מחקר מילות מפתח. למצוא את מה שאנשים מחפשים.
יצירת תוכן. יצירת תוכן איכותי עבור המחפשים.
פעולות לביצוע על הדפים באתר. נקרא גם on-page SEO .
בניית קישורים. בנייה של אמון וסמכות מאתרים אחרים.
SEO טכני: לסייע למנועי החיפוש למצוא, לסרוק ולהוסיף את דפי האתר.
הגדרת הצלחה בקידום אורגני
ביצוע פעולות לקידום האתר הוא תהליך הרבה יותר פשוט כאשר האתר מוגדר ומסודר כראוי. ישנם כמה נושאים ראשונים שיעזרו לכם לעשות זאת.
דומיין טוב
רוב הדומיינים מתאימים לקידום. אבל אם אתם עדיין רוצים לקנות דומיין שאינו חדש , חשוב שתבדקו את ההיסטוריה שלו, נושא האתר, איזה צוכן היה בו, אילו האתרים מקשרים אליו ועוד.
שם דומיין
כדאי שיהיה משהו קצר ובלתי נשכח. שם העסק שלכם ללא מקפים או תווים מיוחדים הוא בדרך כלל פתרון טוב.
דומיין (TLD)
זה החלק שאחרי השם, כמו .com. הבחירה שלכם לא משנה עבור קידום אורגני. לדעתי אתר עם סיומת com הוא הטוב ביותר עבור רוב האנשים, מכיוון שהוא מוכר והכי מהימן. ארגוני צדקה משתמשים בדרך כלל בסיומת org. אם אתם עושים עסקים עם מדינות שונות, גם הדומיין ברמה העליונה של קוד המדינה שלך (ccTLD), כמו .co.uk. עדיף להתרחק מסיומות כמו info / biz שאנשים נוטים לשייך לספאם.
פלטפורמת אתר
פלטפורמות של אתרים מאפשרות לכם ליצור ולנהל אתר בקלות. ישנם שני סוגים:
פלטפורמות מתארחות. בהן הכל נעשה בשבילכם. הם מאחסנים את האתר, נותנים לכם עיצובים מוכנים ומאפשרים לכם להוסיף ולערוך תוכן מבלי לגעת בקוד.
פלטפורמות אירוח עצמי. אלה גם מאפשרים לכם להוסיף ולערוך תוכן ללא קוד. ההבדל הוא שאתם צריכים לדאוג לאחסון ולהתקין אותם בעצמכם. רוב אנשים העוסקים בקידום ובניית אתרים ממליצים על פלטפורמת קוד פתוח באירוח עצמי כמו וורדפרס:
ניתנת להתאמה אישית. אתם יכולים לערוך את הקוד הפתוח איך שאתם רוצים. יש גם קהילה של מפתחים שמכירים את הפלטפורמה מצויין.
ניתנת להרחבה. ישנם מיליוני תוספים להרחבת הפונקציונליות של האתר, כולל תוספים רבים לקידום אתרים.
השתמשו באחסון טוב
אחסון שנותן מענה לאבטחה, מהירות השרת ותמיכה טכנית. וודאו שאתם מקבלים תעודת SSL.
מיקום השרת. לוקח זמן לנתונים לעבור בין השרת לגולש באתר. אז עדיף לבחור אחסון עם שרתים באותה מדינה משם מגיעה רוב התנועה שלכם.
תמיכה. תמיכה 24/7 . בדקו כמה טובה התמיכה זמן מענה ועוד.
צרו חווית משתמש חיובית
מנועי החיפוש רוצים לדרג דפים שנותנים למבקרים חוויה חיובית – זהו חלק מהפקטורים לאיכות האתר.
השתמשו ב-HTTPS
אין דבר גרוע יותר עבור המבקרים מאשר שהנתונים האישיים שלהם רגישים להאקרים. הצפינו תמיד את האתר שלך באמצעות תעודת SSL.
בחרו עיצוב מושך
אף אחד לא רוצה לבקר באתר שנראה כאילו הוא משנות ה-80. אז אמנם אין צורך לעצב מחדש את האתר שלכם כל כמה חודשים, אבל הוא צריך להיראות טוב ולשקף את המותג שלכם.
ודאו שהוא מותאם לשימוש בנייד
יותר חיפושים נעשים כעת בנייד מאשר במחשב שולחני. זה קריטי שהאתר שלכם יהיה נח לשימוש בנייד בדיוק כמו במחשב שולחני.
השתמשו בגודל גופן קריא
אנשים גולשים באינטרנט באמצעות מגוון מכשירים. וודאו שהתוכן שלכם קריא.
הימנעו מחלונות קופצים: פופ-אפים
כולם שונאים פרסומות, אבל לפעמים צריך אותן. הימנעו ממודעות ביניים מטרידות. ייתכן שדפים כאלה יהיו בעלי דירוג נמוך.
וודאו שעמודי האתר נטענים מהר
מהירות הדף היא גורם חשוב בדירוג האתר.
צרו מבנה אתר הגיוני
חשוב ליצור היררכיה הגיונית לתוכן האתר כדי שהמשתמשים ומנועי החיפוש ימצאו את כל מה שצריך. אתם יכולים לעשות זאת על ידי יצירת מפת אתר. כל סעיף במפה הופך לקישור פנימי, שהוא קישור מעמוד אחד באתר לאחר.
קישורים פנימיים חיוניים עבור חווית המשתמש וקידום אורגני מכמה סיבות:
הם עוזרים למנועי החיפוש למצוא דפים חדשים. מנועי החיפוש לא יכולים להוסיף לאינדקס דפים שהם אינם מוצאים.
הם עוזרים להעביר את כח דירוג הדף.
הם עוזרים למנועי החיפוש להבין במה עוסק הדף שלכם. מנוע החיפוש מסתכל על המילים הניתנות ללחיצה בקישור לשם כך, הידועות גם בשם טקסט עוגן.
השתמשו במבנה URL לוגי
כתובות אתרים חשובות, מכיוון שהן עוזרות למחפשים להבין את התוכן וההקשר של דף. פלטפורמות אתרים רבות מאפשרות לכם לבחור כיצד לבנות את כתובות האתרים.
התקינו תוסף SEO
רוב פלטפורמות האתרים מטפלות בפונקציונליות SEO בסיסית. אבל אם אתם משתמשים בוורדפרס, התקינו תוסף SEO.
הופעה בתוצאות החיפוש
הקמת אתר וביצוע פעולות לקידום אורגני תעזור למנוע החיפוש לסרוק ולהוסיף את דפי האתר לאינדקס. אבל שליחת האתר למנוע החיפוש יכולה להאיץ את התהליך הזה עוד יותר. הסיבה לכך היא שזה עוזר למנוע החיפוש למצוא את האתר שלכם גם אם אין לו קישורים נכנסים.
יצירת מפת אתר XML
קובצי מפת אתר מפרטים את מבנה הדפים באתר שלכם, אותם תרצו שמנועי החיפוש יאנדקסו.
שליחת מפת האתר לאינדוקס
עושים זאת זאת באמצעות כלי מנהל האתרים של גוגל – גוגל סרצ׳ קונסול.
לפני שנצלול להבין כיצד לבצע קידום אתרים, כדאי להקדיש דקה כדי להבין כיצד לעקוב ולמדוד ביצועי קידום אתרים.
מעקב אחר ההצלחה בקידום אורגני
המעקב הוא נושא מאוד מורכב ואוסיף עוד מאמרים בעתיד. קבלו מגיעה קלה בנושא המעקב אחרי ההצלחה.
תנועה אורגנית
נתחיל עם המובן מאליו. אם התנועה האורגנית עולה, אתם עושים עבודה טובה. ניתן לבדוק את הנתונים בעזרת גוגל סרצ׳ קונסול או גוגל אנליטיקס.
דירוג מילות מפתח
אם מיקום מילות המפתח נמצא במגמת עלייה, זה עוד סימן לכך שאתם מבצעים עבודה טובה. אתם יכולים לעקוב אחר דירוג מילות מפתח באמצעות מגוון תכנות או אתרים. דרך יותר פשוטה אר לא רלוונטית למי שעוקב אחרי עשרות ביטויים, פשוט להקליד את הביטוי במנוע החיפוש וכך למצוא באיזה מקום מופיע דף האתר שלכם. זו גם דרך מצויינת לראות מי מתחרה על הביטויים הללו, באיזה מיקום הם נמצאים ואפילו לראות מה הם עשו כדי לקדם את הביטוי בדף שלהם.
לסיכום:
- קידום אורגני הוא תהליך של הגדלת תנועת החיפוש האורגני אל האתר.
- אתם עושים זאת על ידי דירוג בתוצאות חיפוש אורגניות.
- SEO הוא נושא חשוב כי לא סביר שתדורגו טוב ובלעדיו לא ימצאו אתכם בתוצאות החיפוש.
- דירוג גבוה נותן לכם תנועה פסיבית ועקבית חודש אחר חודש( באופן יחסי).
- קידום אתרים כולל מחקר מילות מפתח, יצירת תוכן, בניית קישורים וקידום טכני.
- ביצוע פעולות לקידום הוא תהליך הרבה יותר קל כאשר האתר שלכם מוגדר כראוי.
- מנועי החיפוש בדרך כלל ימצאו ויוסיפו את האתר שלכם לאינדקס בעצמם, אבל לפעמים אתם יכולים להאיץ את התהליך על ידי שליחת מפת XML.