מילון מונחים והגדרות בקידום אורגני שכדאי להכיר

#

  • 301 הפנייה לעמוד אחר – ההפניה מחדש 301 מעבירה את המשתמשים לכתובת דף או אתר חדש ואומרת למנועי החיפוש שהדף עבר לצמיתות.
  • 302 הפנייה זמנית – מציינת שהעמוד הועבר למקום אחר באופן זמני.
  • 404 העמוד אינו נמצא – אין אפשרות למצוא את העמוד. ברוב המקרים העמוד לא קיבל הפנייה לעמוד החדש או יש טעות בקישור.
  • 410 העמוד אינו קיים – העמוד לא קיים יותר במערכת ואין תוכן רלוונטי שאפשר להעביר אליו את הגולשים.

A

  • Accelerated Mobile Pages (AMP) – דפי אתר שנבנו בשפת HTML ומיועדים להיטען במהירות במכשירים סלולרים.
  • Alt Text – טקסט חלופי הוא תיאור טקסטואלי של תמונה בדף אינטרנט, המשמש קוראי מסך ומנועי חיפוש.
  • Anchor Text – טקסט עם קישור לחיץ המעביר את הולש אל הדף הבא או אל מיקום אחר בדף.

B

  • Backlinks – קישורים חיצוניים. מקשרים מאתר אחד אל האחר. גורם מכריע בקידום האורגני.
  • Black-Hat SEO – שימוש באסטרטגיות, טכניקות וטקטיקות המפרים את ההנחיות של מנוע חיפוש. ולא, לא כדאי לכם לקבל עונש מגוגל.
  • Bounce Rate – אחוזי נטישה.
  • Branded Keywords – מילות מפתח ממותגות הן המילים והביטויים המשויכים למותג, למוצרים או לשירותים שלך.
  • Breadcrumb Navigation – ניווט באמצעות פירורי לחם, קישורים פנימיים שנותנים למשתמשים ולמנועי חיפוש מסלול ברור לעקוב אחריהם באתר.
  • Broken Link – קישור שבור. קישור שמצביע על תוכן שלא קיים, או כתובתו אינה נכונה. יכול להיות קישור פנימי(באתר) או חיצוני.

C

  • Cached Page – דף מטמון הוא גרסה של דף אינטרנט שנשמר בשרתים של גוגל בפעם האחרונה שהסורקים ביקרו בו.
  • Canonical Tag – תג קנוני (rel=“canonical”) הוא קטע של קוד HTML המגדיר את הגרסה הראשית לדפים כפולים, כמעט כפולים ודפים דומים.
  • Canonical URL – כתובת URL קנונית היא כתובת אתר ש-Google רואה כגרסת ה"מאסטר" של קבוצה של דפים כפולים או כמעט כפולים.
  • Content Delivery Network (CDN) – רשת שרתים מפוזרת גלובלית המאפשרת למשתמשים לגשת לאתר שלך מהר יותר.
  • Core Web Vitals – מדדים שהם חלק מהאותות של חוויית דף של Google המשמשים למדידת חווית משתמש.
  • Crawler – זחלן / עכביש / סורק של מנוע החיפוש. סורקים משמשים לרוב כאמצעי למנועי חיפוש לגלות ולעבד דפים לצורך הוספה לאינדקס ולהצגה שלהם בתוצאות החיפוש.

D

  • Dofollow link – קישור המעביר כח לדירוג העמוד
  • Domain Rating (DR) – החוזק היחסי של הסמכות של אתר אינטרנט בהתבסס על פרופיל קישורים נכנסים שלו.
  • Duplicate Content – תוכן משוכפל.

E

  • Entry page – העמוד הראשון שהגולש נכנס אליו באתר שלכם.
  • Evergreen Content – תוכן שתמיד יהיה רלוונטי, ללא תוקף.
  • External Link – קישור חיצוני, מהאתר שלכם לאתר אחר או להיפך.

F

  • Faceted navigation – סוג הניווט שנמצא בדפי קטגוריות/ארכיון של אתרים העוסקים ברשימות רבות.

G

  • Google Alerts – שירות חינמי מגוגל שמנטר את האינטרנט לשינויים בתוכן התואמים שאילתת חיפוש ספציפית.
  • Google algorithm – מערכת כללים המשמשת את גוגל לדירוג תוצאות תואמות כאשר משתמש מבצע חיפוש.
  • Google Analytics – כלי חינמי למעקב אינטרנט המוצע על ידי גוגל כדי לנתח כיצד מבקרים מקיימים אינטראקציה עם האתר.
  • Google autocomplete – הצעות חיפוש שניתנו על ידי גוגל בעת ביצוע חיפוש.
  • Google Hummingbird – עדכון אלגוריתם שפורסם על ידי גוגל ב-2013 כדי להחזיר תוצאות חיפוש טובות יותר.
  • Google My Business – שירות חינם מגוגל המאפשר לבעלי עסקים ליצור, לנהל ולבצע אופטימיזציה של פרופיל העסק בגוגל שלהם.
  • Google Panda – עדכון אלגוריתם שהושק במאמץ לסנן אתרים עם תוכן באיכות נמוכה. כיום, זה חלק מאלגוריתם הליבה של גוגל.
  • Google Penalty – עונש של גוגל הוא עונש לאתר אינטרנט על הפרת הנחיות האיכות של גוגל למנהלי אתרים.
  • Google Penguin – עדכון אלגוריתם שפורסם ב-2012 לאתרים שעסקו ביצירת קישורים מניפולטיבית.
  • Google Pigeon – עדכון אלגוריתם שפורסם ב-2013 כדי לשפר את תוצאות החיפוש עבור שאילתות חיפוש מקומיות.
  • Google Search Console – שירות חינמי מגוגל שעוזר לנטר ולפתור בעיות באתר.
  • Googlebot – ידוע גם כעכביש / סורק אתרי אינטרנט שמניע את מנוע החיפוש של גוגל.
  • Grey Hat SEO – שימוש באסטרטגיות וטקטיקות לקידום אתרים המטשטשות את הגבול בין שיטות כובע לבן לשיטות כובע שחור.

H

  • H1 tag – כותרת HTML המשמשת לרוב לסימון כותרת של דף אינטרנט.
  • Header Tags – תגי כותרת הם תגי HTML המשמשים להבדיל בין כותרות וכותרות משנה משאר התוכן בדף אינטרנט, בסדר יורד של חשיבות מ-H1 ל-H6.
  • Hreflang – תכונת HTML המשמשת כדי לספר ל-Google על גרסאות חלופיות של דף אינטרנט עבור שפות ואזורים שונים.
  • HTTP 200 Response Code – (תקין) הוא קוד תגובת המצב משרת עבור בקשות HTTP מוצלחות מלקוח.
  • HTTPS – גרסה מוצפנת של HTTP המגנה על התקשורת בין הדפדפן והשרת.

I

  • Inbound Link – קישור מאתר אחר לאתר שלך.
  • Indexability – יכולת אינדקס. היכולת של מנוע חיפוש לנתח ולאחסן דף אינטרנט במסד הנתונים שלו.
  • Internal link – קישור מדף אחר באותו אתר.

J

  • Javascript SEO – חלק מקידום אתרים טכני שמבקש להפוך אתרים עתירי קוד JavaScript לידידותיים יותר לחיפוש.

K

  • Keyword Cannibalization – קניבליזציה של מילות מפתח מתרחשת כאשר אתר אינטרנט בודד ממקד בשוגג(או שלא) לאותה מילת מפתח במספר פוסטים או דפים.
  • Keyword Density – צפיפות מילות מפתח היא מדד שמספר לנו באיזו תדירות נעשה שימוש במילת מפתח בתוך קטע תוכן ביחס לספירת המילים הכוללת.
  • Keyword Difficulty – מדד המשמש להערכת קושי הדירוג של מילת מפתח.
  • Keyword Ranking – דירוג מילות מפתח הוא מיקום הדירוג האורגני של דף באתר בתוצאות החיפוש של מילת מפתח מסוימת.
  • Keyword stuffing – חזרה על אותן מילות מפתח (או ביטויים דומים) בתוכן כדי לנסות לתמרן את הדירוגים.

L

  • Link Building – בניית קישורים.
  • Link Farm – קבוצת אתרים שנוצרה כדי לקשר זה לזה כדי לשפר את הדירוג של מנועי החיפוש.
  • Link Profile – קישור פרופיל. הערכה של כל הקישורים הנכנסים (כמות, איכות, גיוון וכו') שיש לאתר אינטרנט.
  • Local Business Schema – סוג של סימון נתונים מובנה כדי לעזור לעסקים מקומיים לבצע אופטימיזציה לקידום אתרים מקומי.
  • Local Search Marketing – שיווק מקומי בחיפוש. תהליך של שיפור נראות החיפוש של העסק המקומי באינטרנט.
  • Local SEO – התהליך של אופטימיזציה עבור הנוכחות המקומית המקוונת שלכם כדי להופיע ולדרוג גבוה יותר בחיפושים מקומיים רלוונטיים.
  • Long-tail keyword – מילת מפתח עם זנב ארוך.

M

  • Manual action – הורדה או הסרה של אתרים/דפי אינטרנט שהונפקו על ידי גוגל לאתרים שאינם עומדים בהנחיות למנהלי האתרים שלהם.
  • Meta Description – מטא תיאור תכונת HTML המשמשת לתיאור מה עוסק דף.
  • Meta Keywords – מטא תגים שנותנים למנועי חיפוש מסוימים (לא לגוגל) מידע נוסף על תוכן הדף.
  • Meta Tags – קטעי קוד שמספרים למנועי חיפוש מידע חשוב על דף האינטרנט.
  • Mobile-first indexing – המעבר של גוגל לשימוש בגרסה הניידת של תוכן לאינדקס ודירוג.

N

  • Nofollow – תג שאומר לגוגל לא לקחת קישור בחשבון למטרות דירוג.
  • Noindex Tag – תג המורה למנועי חיפוש לא להוסיף דף לאינדקס.

O

  • Off-page SEO – כל הפעולות הננקטות מחוץ לאתר כדי לשפר את הדירוג שלו.
  • On-page SEO – אופטימיזציה של התוכן הגלוי וקוד המקור של דף אינטרנט כדי לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
  • Organic Search Results – תוצאות חיפוש לא בתשלום ממנוע חיפוש שלא ניתן לקנות.
  • Organic traffic – תנועה מהתוצאות האורגניות של מנוע החיפוש.
  • Outbound link – קישור שמפנה לדף שאינו באתר שלכם.

P

  • Page Speed – משך הזמן שלוקח לדף אינטרנט להיטען.
  • PageRank – נוסחה למדידת ערכו של דף על ידי הסתכלות על הכמות והאיכות של דפים אחרים המקשרים אליו.
  • Paid link – קישור נכנס שאתם משלמים עליו.

R

  • Rich snippet – תוצאת חיפוש בגוגל עם נתונים נוספים המוצגים לצידה, בדרך כלל מנתונים מובנים בדף.
  • Robots.txt – קובץ שאומר למנועי החיפוש היכן הם יכולים ולא יכולים להיכנס לאתר שלכם.

S

  • Schema markup – קוד שעוזר למנועי החיפוש להבין טוב יותר ולייצג את התוכן בתוצאות החיפוש.
  • Search algorithm – רשימת כללים המשמשים את מנועי החיפוש לדירוג תוצאות תואמות כאשר משתמש מבצע חיפוש.
  • Search Engine Results Pages (SERP) – דפים שמנועי חיפוש מציגים בתגובה לשאילתת החיפוש של המשתמש.
  • Search Intent – כוונת חיפוש, הסיבה מאחורי חיפוש.
  • Search Term – מונח חיפוש (או שאילתת חיפוש) הוא מילה או קבוצה של מילים שאדם מזין במנוע חיפוש כמו גוגל כדי לקבל תוצאות ספציפיות.
  • Search Volume – נפח חיפוש הוא מספר הפעמים, בממוצע, שמשתמשים מכניסים שאילתת חיפוש מסוימת למנוע חיפוש בכל חודש.
  • Seed Keywords – הן מילים או ביטויים המשמשים בתהליך מחקר מילות המפתח כנקודת ההתחלה לקבלת הצעות נוספות למילות מפתח.
  • SEO – אופטימיזציה של אתר או דף אינטרנט כדי לקבל יותר תנועה באיכות גבוהה מהתוצאות האורגניות של מנוע החיפוש.
  • SEO audit – תהליך ההערכה של האתר כדי לראות איך הוא מתפקד במנועי חיפוש.
  • Sitelinks – קישורים לדפים אחרים או לקטעים אחרים של דף המופיעים מתחת לתוצאות חיפוש מסוימות של גוגל.
  • Sitemaps – מפת אתר היא קובץ XML המפרט את כל הדפים באתר שלכם.
  • Subdomain – תת-דומיין הוא חלק מאתר שממוקם תחת ספריית השורש של אותו אתר. הוא מיוצג על ידי תוספת בחזית שם הדומיין השורשי.

T

  • Taxonomy SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש על ידי ארגון מבנה התוכן.
  • Technical SEO – ביצוע התאמות טכניות כדי לעזור למנועי החיפוש למצוא, לסרוק, להבין ולהוסיף את דפי האתר לאינדקס.
  • Title tag – רכיב HTML המשמש לציון הכותרת של דף אינטרנט.

U

  • URL Slug – Slug של URL הוא החלק בכתובת האתר שעוקב אחרי הקו האלכסוני ("/") אחרי שם הדומיין או תיקיית המשנה.

V

  • Vertical search – מנוע חיפוש המוקדש לתחום מיקוד ספציפי.
  • Voice search – השימוש בקול לאינטראקציה עם מנוע חיפוש (ולא חיפוש באמצעות טקסט).

W

  • Website Authority – מדד מספקי כלי SEO שמודד את החוזק היחסי של אתר.
  • Website structure – כיצד אתר מאורגן ודפי האינטרנט שלו מקושרים זה לזה.
  • White-hat SEO – השימוש באסטרטגיות, טכניקות וטקטיקות לקידום אתרים שאושרו על ידי גוגל.

X

  • Vertical search – מנוע חיפוש המוקדש לתחום מיקוד ספציפי.
  • Voice search – השימוש בקול לאינטראקציה עם מנוע חיפוש (ולא חיפוש באמצעות טקסט).

לסיכום:

אלו המונחים הבסיסיים, וקצת מעבר. אמנם ישנם עוד המון מונחים, לדעתי אלו הפופולרים ביותר. עם הזמן וקריאה של חומר באתר ובמקומות אחרים תוכלו להבין אותם ובטוח שתזכרו אותם, מן הסתם אלו המונחים המקצועים בתחום הקידום.

שאלות ומידע נוסף