המדריך למתחילים בקידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני הוא חלק חשוב מאוד בקידום אורגני. דפים צריכים להיות ניתנים לסריקה ולהוספה לאינדקס כדי לקבל דירוג בתוצאות החיפוש. קבלו את המדריך לקידום אתרים טכני עבור מתחילים.

יסודות בקידום אתרים טכני

מהו SEO טכני?

קידום אתרים טכני הוא תהליך אופטימיזציה של האתר המסייע למנועי חיפוש למצוא, לסרוק ולהוסיף את דפי האתר לאינדקס. המטרה היא להימצא במוקומות גבוהים ולשפר דירוגים בתוצאות החיפוש.

עד כמה מסובך קידום אתרים טכני?

זה תלוי. היסודות לא ממש קשים לשליטה, אבל קידום אתרים טכני יכול להיות מורכב וקשה להבנה.

הבנת הסריקה

נסקור כיצד לוודא שמנועי חיפוש יכולים לסרוק את התוכן באתר שלכם ביעילות.

כך סריקה / זחילה עובדת

סריקה היא המקום שבו מנועי החיפוש תופסים תוכן מדפים ומשתמשים בקישורים שבהם כדי למצוא עוד יותר דפים באתר. ישנן מספר דרכים שבהן תוכלו לשלוט מה נסרק באתר שלכם:

Robots.txt
קובץ robots.txt אומר למנועי החיפוש היכן הם יכולים להיכנס לאתר.

קצב סריקה
יש הנחיה להשהיית סריקה שבה תוכלו להשתמש בקובץ -robots.txt שסורקים רבים תומכים בה, המאפשרת לכם להגדיר באיזו תדירות הם יכולים לסרוק את דפי האתר.

הגבלות גישה
אם אתם רוצים שהדף יהיה נגיש למשתמשים מסוימים אך לא למנועי חיפוש, אז מה שאתם צריכים לעשות היא אחת משלושת האפשרויות הבאות:
1. ליצור מערכת התחברות.
2. אימות HTTP. כאשר נדרשת סיסמה לגישה.
3. יצירת רשימת IP המאפשרת רק לכתובות IP ספציפיות לגשת לדפים הללו.

סוג זה של הגדרה הוא הטוב ביותר עבור דברים כמו רשתות פנימיות, תוכן לחברים בלבד, בדיקה או פיתוח. היא מאפשרת לקבוצת משתמשים לגשת לעמוד מסויים, אך מנועי החיפוש לא יוכלו לגשת אליהם ולא יוסיפו את הדפים לאינדקס.

כיצד לראות פעילות סריקה

עבור גוגל ספציפית, הדרך הקלה ביותר לראות מה הם סורקים היא באמצעות הדוח "סטטיסטיקות סריקה" ב- Google Search Console, שנותן מידע על האופן שבו האתר נסרק.

התאמות סריקה

לכל אתר יש קצב סריקה שונה, שהוא שילוב של התדירות שבה מנוע החיפוש רוצה לסרוק אתר וכמה סריקה מתאפשרת לאתר. דפים פופולריים יותר ודפים המשתנים לעתים קרובות ייסרקו לעתים קרובות יותר, ודפים שלא נראים פופולריים או מקושרים היטב ייסרקו בתדירות נמוכה יותר.
לאחר סריקת הדפים, הם מעובדים ונשלחים לאינדקס. האינדקס הוא רשימת הדפים שניתן להחזיר עבור שאילתות חיפוש.

הבנת תהליך האינדוקס

כך דפי האתר מתווספים לאינדקס:

הנחיות רובוטים
תגית מטא רובוטים הוא קטע HTML שאומר למנועי החיפוש כיצד לסרוק או להוסיף דף מסוים לאינדקס. הוא ממוקם בקטע <head> של דף האתר, ונראה כך:
<meta name="robots" content="noindex" />

קנוניזציה
כאשר ישנן מספר גרסאות של אותו דף, מנוע החיפוש יבחר אחת לאחסון באינדקס שלו. תהליך זה נקרא קנוניזציה וכתובת האתר שנבחרה כקנונית תהיה זו שמנוע החיפוש יציג בתוצאות החיפוש. ישנם אותות רבים ושונים שהם משתמשים בהם כדי לבחור את כתובת האתר הקנונית, כולל:

  • תגים קנוניים
  • שכפול דפים
  • קישורים פנימיים
  • הפניות מחדש
  • כתובות אתרים של מפת אתר

    הדרך הקלה ביותר לראות כיצד מנוע החיפוש הוסיף דף לאינדקס היא להשתמש בכלי לבדיקת כתובות אתרים ב-Google Search Console. זה יראה את כתובת האתר הקנונית שנבחרה על ידי מנוע החיפוש.

נושאים טכניים נוספים

חווית המשתמש בדף
אלו הם גורמים שאתם צריכים לשים לב אליהם למען המבקרים באתר.

הליבה – Core Web Vitals
אלו הם מדדי המהירות שהם חלק של מדידת חווית המשתמשים.

HTTPS
מגן על התקשורת בין הדפדפן והשרת. זהו מדד המספק מעין סימן לאתר מאובטח. כל אתר שמציג סמל מנעול בשורת הכתובת משתמש ב-HTTPS.

 התאמה למכשיר נייד
בדקו האם דפי האתר מוצגים כראוי ונעשה בהם שימוש בקלות על ידי המבקרים במכשירים ניידים.
איך תדעו עד כמה האתר שלכם ידידותי לנייד? בדקו את הדוח "שימושיות לנייד" ב-Google Search Console.

מודעות קופצות – פופ-אפים
הן חוסמות את הצפייה בתוכן. אלו הם חלונות קופצים המכסים לעיתים את התוכן.

Hreflang – שפות
Hreflang היא תגית HTML המשמשת לציון השפה והמיקוד הגיאוגרפי של דף האתר. אם יש לכם גרסאות מרובות של אותו דף בשפות שונות, תוכלו להשתמש בתג hreflang כדי לספר למנועי החיפוש עליהם. זה עוזר להם להגיש את הגרסה הנכונה בתוצאות החיפוש למשתמשים.

לופ של הפניות
סדרה של הפניות מחדש המתרחשות בין כתובת האתר הראשונית לכתובת אתר היעד ולעוד אחת. צמצמו אותן.

כלים לשימוש בקידום אתרים טכני

כלים אלה יעזרו לכם לשפר את ההיבטים הטכניים של האתר.

Google Search Console
השתמשו בו כדי למצוא ולתקן שגיאות טכניות, לשלוח מפות אתר, לראות בעיות בנתונים מובנים ועוד.

בדיקת התאמה למכשירים ניידים
תוכלו לבדוק באיזו קלות מבקר יכול להשתמש בדף האתר באמצעות מכשיר נייד. תוכלו לזהות בעיות ספציפיות של שימושיות בנייד כמו טקסט קטן מדי לקריאה, בתוספים לא תואמים וכו'. תוכלו לראות גםתוצאות עבור מחשבים שולחניים.

בדיקת מהירות טעינת דפי האתר
מנתח את מהירות הטעינה של דפי האתר. לצד ציון הביצועים, הוא מציג גם המלצות שניתן לבצע כדי לגרום לדפים להיטען מהר יותר.

לסיכום:

אם התוכן שלכם לא מתווסף לאינדקס אז הוא לא יימצא במנועי חיפוש. כשמשהו אינו תקין הוא משפיע על תנועת החיפוש, אתם חייבים לתקן ולשים זאת בראש סדר העדיפויות. 

שאלות ומידע נוסף